24 February, 2009

Apa kes???

Tadi masa nak balik, saya tunggu lift sama2 dgn sorang HR Exec . nih. Biasala saya ni dgn beg bagai.. beg pam, cooler bag. So, dia tau la saya masih mengepam.

Dia : Anak you bukan sudah 2 tahun ke? You punya susu banyak lagi ke?

Saya : Belum… baru 17 months. Ada lagi susu.

Dia : Dia minum berapa banyak?

Saya : Sekarang siang dia minum sikit, malam nanti saya balik baru minum banyak.

Dia : Ye la.. itu expressed milk mmg ada satu bau yang tak sedap punya… Maybe sebab itu dia tak mau minum banyak siang. You tambahla milk powder, bagi bau wangi sikit.

Di saat ini saya rasa macam nak gelak guling2. Boleh dia soh saya tambah fm?

Saya : Bukan sebab expressed milk itula. Dia sudah jadi reverse cycler. Siang dia tak mau minum. Dia mau tunggu mommy dia balik so that dia boleh dapat direct feed instead of getting her mommy’s milk from bottle.

Hmm… memang masih ada org yang tak faham concept fully breastfeeding + expressing ni kan?

3 comments:

Adwindaa said...

hehehe, betul ma, itu org masih tak paham lagi ma... sy punya bb pun skrg siang dia tak mau minum botol sgt ma pasal malam dia balun sy punya nenen sungguh2 ma walaupun dia baru 5 bulan ma, normal ka ma???? heheheh

me_czar said...

Huhu.. itula.. Kelakar ada, kesian pun ada... Tak mau komen lebih2 nanti ada yang tersinggung pulak

izzah said...

mmg ramai yg x faham.. saya sndiri pun br faham ckit2 sejak jd mama... hehehe.. dulu jahil sungguh

Related Posts with Thumbnails