27 February, 2009

Gath SusuIbu.com & Mingguan Wanita


Berita tentang gathering SusuIbu.com pada 1 Febuari lepas kat Shah Alam tu ada masuk dalam majalah Mingguan Wanita 27 Feb - 5 Mac. Cover depan Que & Linda. Guess what??? Mak budak yang pegang envelope lucky draw dan budak yang pakai topi tu ialah....drum roll please... saya dan anak saya, Nuryn!!! Glam acik, Dek Non. Tak sangka, excited... I lost my word.. Hihi.

P/S : Terima kasih pada penulis, Pn. Zaiton Abd Manaf dan juga photographer Cik Ann Khatib*wink*

9 comments:

chilun @ cik pau @ bibimie said...

uhh... muka ku kecil jer dlm gambar reramai tu... janji masuk... heh heh...

:: s o l :: said...

wah sila laminate itu page, myza ekekke..

Anonymous said...

TERKEJUT WAKTU BELI MW
TENGOK2 GBR BESAR TU GBR AKAK NGAN NURYN GLAMOOOORRRR GITU

GBR AKMA DPT MASUK GAK LA TP RERAMAI KIRA OK LA KAN JANJI MASUK YEEE TAKK

me_czar said...

Bie & Akma : Tgk dalam PA & MA pulak. Mana tau korang pulak yang glam.

Sol : Ya... harus ku laminate itu page. ;p

Mama Adib said...

ha ha ku pun sibuk cari mingguan wanita walaupun tak joint gath.

tumpang bangga beb

Anonymous said...

laminate kak jgn tak laminate

me_czar said...

Mama Adib : Yeahhh, hidup SusuIbu.com, hidup breastfeeding!

mama edryssa said...

nak mintak pandangan dan nasihat sket.aku bf edryssa untill now. she is already 1 yr 4 mnths.kalau dgn aku mmg fully bf, tapi kalau kat rmh pengasuh minum la fm sket2. x sampai 2 auns pun.tapi lately ni rasa macam leceh laa..dia mcm tak puas susu.agaknya aku pun dah kurang susu.sekejap2 dia mntk susu.kalau jln2 lg best.sesuka hati dia buka baju aku.tak kira kat mana2..aku jd fed up sgt.rasa nak jer stop bf dia.tapi kesian.dia ni jenis tak makan bnyk thats y bgantung jer kat aku.tapi aku letih la..aku tak pam,sbb susu tak banyak kalau pam( salah teknik agaknya).nuryn camner?adakah dia asyik bgantung jgk atau macam puas jer dia minum susu?

me_czar said...

Fara,

Konsep penghasilan susu ni ialah konsep demand & supply. Selagi ada demand, badan ko akan produce susu. Cumanya, bila siang2 tu ko tak pam & bagi direct bila ko balik jer, itu boleh memberi kesan pada penghasilan susu. Jadi, ada kemungkinan susu dh kurang & Edryssa tak puas. Tapi, kuantiti susu yang berjaya di perah tu tak menentukan quantity sebenar yang badan kita produce. Jadi, jangan panik bila tgk susu yang dapat diperah, sikit sangat.

Nuryn reverse cycler, siang dia cuma minum 3 botol x 3 oz. Malam dia mmg pulun habis-habisan. Dia akan bangun lebih dari 2 kali. Tapi, since tidur sama 2, just selak baju je la. Huhu.. Memang ada masa rasa sampai dh lunyai pn dia tak sudah2 lagi. Tapi, aku rasa dia lebih kepada nak comfort.

Pandapat aku, sikit lagi jer Edryssa nak 2 tahun kan. Sayang pulak kalau berhentikan sekarang. Sikit lagi ko bersabar, ko dh berjaya genapkan tempoh seperti yang dinyatakan dalam Al-Quran. Lagi pulak, Edryssa sangat2 bergantung pada breast milk ko. Sian pulak kalau dia tak dapat zat yang sepatutnya. Hmm.. kalau ko rasa tak larat dia asyik bergantung, mungkin ko bleh bagi dia minum air lain in between. Macam air masak ker, cultured drink, juice? Tapi jangan pulak tak bf dalam sela masa yang lama. Sebenarnya Fara, lagi kerap Edryssa menyusu, lagi banyak stimulation yang akan hasilkan susu. Maybe dia growth spurth? Ini aku akan tanya sifu…

Untuk ko pulak, maybe ko boleh try milk booster? Minum banyak air, makan cukup gizi. Dan cuba pam sekali waktu kerja. Tak kisah dapat sikit. Just untuk beritahu sistem badan “ya, aku masih mahu susu dihasilkan!”.

Harap membantu yer. Don’t give up ok.

Related Posts with Thumbnails