05 February, 2009

Horror ke haru??

2 hari lepas masa on day way amek saya dari LRT station… Masa tu pukul 7.45 malam.

Muqry : Sakit…. (ala2 nk nangis gitu)
Dia duduk kat seat belakang tapi tgh menjengah ke depan in between front seat.

Saya : Naper?

Muqry : Hantu kereta buat. Sakit…

Saya : Maner?

Muqry : Ni..

Lepas tu masa kat rumah pulak. Kami tengah dinner & azan Isyak pun kedengaran dari surau kat belakang rumah (satu citer yg tak baper releven, kat industrial area dpn umah saya ni mmg banyak anjing terbiar. Setiap kali azan, mmg anjing2 tu sume akan menyalak bersahut-sahutan gitu). Suddendly Muqry yang tengah berdiri sebelah hubby, mintak nk duduk kat riba hubby.

Muqry : Takut…

Saya : Takut apa pulak?

Muqry : Takut hantu..

Saya & hubby : Mana? Rumah kita mana ada hantu. Ibu ngan abah tak nampak pun..

Muqry : Tu… kat pintu tu
(sambil tunjuk kat pintu utama rumah)

Saya : Hantu baik ke jahat?

Muqry : Jahat

Pastu dia mumbling apa ntah. Tapi yang saya faham, dia cakap bilik mainan dia kat bawah tu pun ada hantu jugak.

Hmm.. boleh caya ker cakap budak umur 2 tahun setengah? Kami tak pernah pun ajar dia takutkan hantu & tak pernah tgk cerita seram kat rumah. Tak taula kot dulu maid & sekarang nursery takut2kan budak2 ni ngan hantu.

2 comments:

Adwindaa said...

kemungkinan gak... bdk2 ni jiwa dia masih bersih n tak mustahil mmg dorg leh nampak.. just my opinion la kan...

me_czar said...

Huhu... mintak2 tak la... Seram gak kalau betul..

Related Posts with Thumbnails