25 February, 2009

Rubik's Cube

Sebelum saya memulakan cabaran melipat kain, nak story satu menda. Semenjak awal bulan, my dear hubby sudah jatuh cinta dengan Rubik's Cube. Semuanya bermula bila ada sorang kawan lama bawak cube tu kat umah & challenged my hubby untuk solve cube tu. Lama jugak la hubby dok menghadap benda alah tu. Sampai saya saya pun wondering am I losing over a damn plastic cube? Heheh..

Selama ni saya ingat org bijak pandai je boleh susun balik cube tu, rupanya sesapa je boleh buat asal boleh memorize step/technique dia. Ceh... tipah tertipu. So, hubby pun sbb dh tak sabar nk siapkan cube tu, dia mintak gk kawan ni tolong ajar2 kan step2 dia. Nah... bila dh tau, sekejap jer dh boleh buat. Lepas hubby berjaya buat cube tu, dia mula obsess dengan Rubik's cube. Hubby mula gather info dari internet & siap save lagi video camne nk selesaikan cube nih.

Pagi td saya ternampak key chain Rubik's Cube kat bag hubby. Huhu... ini memang sudah parah. Bukan tu jer, dia beli gak satu lagi 3x3 cube dan 4x4 cube. Nantila... kalau saya ada masa, saya belajar senyap2 dari video tu. Pastu bila dh pandai, surprise!! Berlagak depan dia. Tapi, rasanya this will not going to be a surprise as he will be reading this as well.

No comments:

Related Posts with Thumbnails