07 June, 2009

Ku tunaikan janji

Dalam pada srroot.. srret... Jumaat lepas, saya tunaikan janji yang dituntut Muqry. Asalnya hari Khamis yang saya balik separuh hari tu, Muqry beritahu yang biskut dah habis. Saya tgk stok, cukup bahan-bahan nak buat, cuma tak ada vanilla essence jer. Saya cakap kat Muqry nantilah ibu buat, hari ni makan roti jer.

Jadi, Jumaat tu bila Muqry tgk saya tak kerja, dia pun tuntut.. "ibu, jomlah kita buat biskut". Balik dari klinik memang saya ada singgah kedai beli beberapa keperluan dapur termasuk vanilla essence.

Sedia untuk dibakar

Tak sampai sehari dah tinggal beberapa keping je


Chocolate Chip Cookies

Ingredients:
  1. 3/4 cup unsalted butter, softened
  2. 1 cup brown sugar
  3. 1/4 granulated sugar
  4. 1 egg
  5. 2 tsp vanilla extract
  6. 2 cups all purpose flour
  7. 2 tsp cornstarch
  8. 1 tsp baking soda
  9. 1/2 tsp salt
  10. 1 cup chocolate cip
Method:
  1. Preheat oven to 350 F
  2. Cream together butter and sugars until smooth. Add egg and vanilla and blend in
  3. Stir in flour, cornstarch, baking soda and salt. Stir in chocolate chip
  4. Drop by tablespoons onto greased baking sheet and bake for 8-10 minutes, until golden brown around the edges
Saya kurangkan gula dan tambah almond flakes.

No comments:

Related Posts with Thumbnails