29 July, 2009

Kuarantin

Saya baru balik dari panel klinik. Doktor memang tak boleh check apa-apa selagi tak ada simptom-simptom sebab pemeriksaan dilakukan dengan mengambil calitan pada tekak. Nasihat doktor, kuarantin 2 hari dirumah. Kalau tak ada apa-apa, maknanya saya terselamat dari virus tu. Tapi, kalau ada salah satu simptom, kena segera pergi hospital.

Kawan-kawan, tolong doakan kesihatan saya. Saya risaukan anak-anak terutamanya. Nak jauhkan diri dari mereka memang mustahil. Mudah-mudahan semuanya selamat. Amin…

3 comments:

m-i-o said...

ayoyyo. hopefully nothing serious. lagipun ko bukan direct contact dengan org H1N1 kan?

aku pegi jugak upm weekend lepas. i spent the whole 2 days there, tapi kat fakulti perubatanlah - sebelah hospital serdang.

eh, patutke aku mengkuarantinkan diri sendiri? aku pun tengah batuk tak tentu pasal nih. isy, seram mak nyah!

me_czar said...

Simptom akan mula dikesan dalam masa 48 jam. Jadi, kalau dah lebih pada tu tak ada apa-apa, insyaAllah clear.

nonnie78 said...

myza, this morning nyer paper mentioned budak kat ??? meninggal sbb H1N1 tapi just demam jer.. means simptom tu tak semua ada pada pesakit H1N1.. aku pn tgh batuk ni.. selepas membelasah rambutan gula batu tak hingat kat kg last 2 weeks.. tp last 2 weeks pun ada gak naik lrt gi n balik keje.. dia dpt detect within 48 hrs ker?? kalau tak demam camna ek??? seriau aku ni... laki aku lak wat keje kat MKM, demam kejap ada, kejap tak der... patut ker gi check??

Related Posts with Thumbnails