05 July, 2009

Mengidam?

Bukan sekarang…  Dulu-dulu… masa mengandungkan Muqry & Nuryn.  Sebenarnya nak kata mengidam pun tak juga.  Sebabnya apa yang konon-konon saya teringin nak makan tu, tak dapat pun sebenarnya.  Saya pun tak pernah kisah sebab tak dapat makan.

Saya memang tak mabuk sepanjang kedua-kedua kehamilan.  Tapi masa mengandungkan Nuryn saya teringat kesedapan air krim vanilla & cokelat kat Mekah.  Hai.. lemak betul rasa ais krimnya, makan waktu hari panas terik… memang nikmat dunia paling hebat.  Tak pernah jumpa lagi ais krim sedap camtu kat memana.  Tapi, mustahil lah nak dapat kan.  Saya pun tak de frust menonggeng sebab tak dapat.  Nuryn pun tak de pulak meleleh air liur.

Masa mengandungkan Muqry sebelum tu, lain pulak teringinnya.  Boleh saya teringin nak makan ni..

.

.

.

.

.

.

.

ulat sagu

ulat sagu.  Hahah!  Saya pernah tengok cerita masak-masak dengan Salih Yaakob sebagai hosnya.  Tukang masak jemputan tu masak ulat sagu ni lah.  Macam sedap sehhh…  Siap kirim kat kawan yang honey moon kat Sabah kot kalau-kalau ada.  Tapi tak dapat jugak.  Tak kisah pun….

Tapikan… hmm.. sampai skang saya tertanya-tanya, betul ke sedap benar ulat sagu tu?

4 comments:

yOkOyOpOyO said...

masyaAllah, bleh dia ngidam ulat molong tuh.. huhuhu ku tengok dia menggeletek pun dah geli.. tapi masa ngandung tak leh nak ckp pe kan? benda yang kita tak makan laaa tuh yg kita nak sangat.. kan kan kan?

@Salwa said...

me_czarrrrrrrrrrrr...
mcm tak caye je
sy pun mgidam nak mkn ulat ni masa mengandung Aisyah
siap suami sy marah sbb sy pi tgk citer majalah3 yg tunjuk org sarawak mkn ulat tu
tp mmg sgguh sy penah mengidam ni
tak sangka sama
errr...me_czar lahir bulan brapa ye
nampak byk benor yg sama ni
hehe

Zety Zin said...

air mangga kat mekah paling lazartsss... hihi

me_czar said...

Yoko :
Hihihi... ok ape. Selagi halal dimakan

Salwa :
Eh, sama ya? Dapat makan tak? Saya lahir bulan 10

Zety :
Ya.. tu pun sedap. Saya dulu suka yang brand Rani. Tapi sedap lagi ais krim wehhh. Adoi.. teringat-ingat. Dahla pose hari ni

Related Posts with Thumbnails