21 August, 2009

Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak dan Doa hari 1 & 2

Salam kemaafan buat rakan-rakan sekalian. Mana-mana yang terguris hati harap dimaafkan. Semoga kita dapat menjalani ibadat puasa dengan kusyuk’ dan mendapat keberkatan Allah s.w.t.

Saya dapat email ni pagi tadi, doa-doa harian untuk amalan bulan Ramadhan…

Doa Hari – 1

Yaa Allah! Jadikanlah puasa ku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malam ku sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dari tidurnya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosa ku ... Wahai Tuhan sekalian alam!! Dan ampunilah aku, wahai Pengampun Para Pembuat Dosa.

Doa Hari – 2

Yaa Allah! Dekatkanlah aku kepada keredhaan-Mu dan jauhkanlah aku dari kemurkaan serta balasan-Mu. Berilah aku kemampuan untuk membaca ayat-ayat-Mu dengan rahmat-Mu, wahai Maha Pengasih Dari Semua Pengasih!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails