29 September, 2009

Api, api!

Ya.. ada Fire Drill kat pejabat ni pukul 10.30 pagi tadi.  Dahlah loceng kecemasan bunyi sayup-sayup jer.  Pengumuman kali pertama pun tak jelas.  Pengumuman kali kedua baru tau ada fire drill.  Kalau betul, mau rentung gaknya.  Terhegeh-hegeh masing-masing nak ke tangga kecemasan.  Dahla nak turun tangga 11 tingkat weh. 

Nasib baik saya layan sms sambil turun jadinya tak terasa dah sampai tingkat bawah.  Tapi awas.. kalau ada kebakaran sebenar, dah terguling-guling kot saya kena rempuh orang yang nak turun sebab melenggang kangkong sangat.

Siap ada ambulance kat bawah.  Ye la.. tingkat yang paling tinggi 23, kot ada pulak yang pitam ketaq lutut turun tangga.  20 minit gaklah kumpul kat bawah, pastikan tak ada yang tertinggal.  Kami siap bawak handbag bagai kot-kot boleh lepas ke Am.pang Pa.rk *hehehe*.  Tapi jangan harap, berpanas je lah kat bawah tadi.

 

No comments:

Related Posts with Thumbnails