16 March, 2010

Lagi kes buang bayi

Seperti yang dilaporkan dalam akhbar Utusan.

Apa agaknya perasaan ibu-ibu ni masa buang anak-anak ni ya?  Padahal bukan senang nak melahirkan anak yang dikandung 9 bulan tu.  Aduhai...

Kena letak sign macam ni kot kat tempat-tempat berpotensi seperti toilet, tong sampah, sungai, etc. bagi pembuang-pembuang bayi ni sentap sikit.


Macam kes kat atas, bayi ni mungkin dah meninggal sebelum dibuang.  Tapi kalau sebaliknya, berilah peluang bayi yang tak berdosa tu bernafas di bumi Allah ni.  Janganlah dilemaskan dia dalam baldi, atau dibakar dalam tong sampah. 

3 comments:

Alimaz-Kembara Terasing said...

celaka betoi..tau buat tak tau jaga....salam ziarah....

Ms. Ann said...

Memang mereka tiada peri kemanusiaan.. Tak terfikirkan mereka semua nie? Sebelum aper2 kenangkanlah dan bayangkanlah jika masa ibu bapa mereke lahirkan mereka.. dan buang mereke.. Ape perasaan mereka.. Sungguh tak takut mereka nie

me_czar said...

Alimaz :
Salam ziarah. Masa buat kan ingat seronok aje. Bila perut dah berisi, baru gelabah. Maaf cakaplah, biasanya yang lelaki lagi teruk lepas tangan. At least yang perempuan tanggung jugak selama 9 bulan tu.

Ms. Ann:
Hari ni pun ada lagi kes bayi yang dibuang. Buang kat tong sampah lagi pulak. Kot iya pun nak buang, pilihlah tempat yang elok, yang tak membahayakan bayi tu.

Sepatutnya lepas buat dosa zina dan termengandung jadi insaf. Tapi tambah lagi pulak dosa dengan buang bayi.

Ibu2 ni sebenarnya perlukan tempat mengadu, tempat perlindungan tapi mungkin tak tahu saluran yang betul & rasa malu. Sebab tu sampai sanggup buang anak lepas bersabung nyawa melahirkan.

Related Posts with Thumbnails