04 May, 2011

Emotional decision ever made

 Tiada lagi rambut panjang mengurai....


tiada lagi rambut perang ikal....

Inilah rupa anak saya, Nuryn semenjak Isnin lalu.


Semuanya gara-gara ini...


Kutu. Pic source
Kalau ikutkan saya, sayang nak dipotong.  Sebenarnya, saya yakin setakat Ahad lepas, Nuryn dah bebas-kutu tapi bila fikirkan kitaran mungkin bermula semula bila ke sekolah nanti, saya akur.  Iyalah, kalau masih ada kawan-kawan yang berkutu, ada kemungkinan Nuryn akan kena sekali lagi.  Kasihan dia, tak selesa dengan rasa gatal di kepala.

Saya sendiri sebenarnya hampir putus asa.  2 minggu saya cuba menyah-kutu.  Hampir setiap malam saya sikat rambut Nuryn dengan sikat kutu dan cari telur-telur kutu.  Sudah beberapa kali juga saya syampukan rambut Nuryn dengan syampu khas anti-kutu. Tapi masih ada kutu yang hidup, mungkin dah imun dengan syampu tu.  DH usulkan supaya rambut Nuryn dipotong saja.  Saya tahu rambut pendek tetap tak menyelesaikan masalah, cuma mungkin akan menyenangkan saya untuk bersihkan telur kutu sekiranya terjadi lagi.

Dengan berat hati, saya laksanakan.   Walaupun hampir pasti tiada lagi rambut ikalnya selepas ini :(

*Sedih* 

Sudah saya katakan di awal tadi.  That was an emotional decision ever made. 

1 comment:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ALAHAI BARU POTONG RAMBUT LUM BUAT DECISION CALON MENANTU HAHAH

Related Posts with Thumbnails