09 July, 2011

Sabtu

Sudah jam sebelas. Baru selesai lipat kain yang diperam dari Rabu (mungkin). Juga baru selesai mengemas pinggan mangkuk di dapur.

Anak-anak sedang main air di bilik air. Biarkan.... Aktiviti istimewa hanya untuk hari cuti. Dapatlah ibu buat kerja rumah dengan aman bila anak-anak leka bermain.

Masih mahu kemas buku anak-anak di rak buku dan menyapu. Kalau disenaraikan memang banyak kerja yang menunggu untuk diselesaikan.

Jadi, harus bermula sekarang. ;D
Published with Blogger-droid v1.7.2

4 comments:

hah said...

Waktu utk mengemas!...:). Ada petua utk baju2 n seluar2..xkira yg si kecik punya or si besar punya...hanger kan siap dan cantik2 selepas basuh. Kering. Angkut masuk almari semua.
! hihi jimat masa. Just lipat kain sarung n towel sahaja.

me_czar said...

Haha.. bagus idea tu. Kami pun memang jemur baju dengan hanger. Tapi yang buat tak boleh nak masuk almari terus, hanger luar tak sama ngan hanger dalam. Rimas mata tgk caca marba. Hehe.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

4 kali mesin maju, 4 kali sidai, mandikan & pakai baju budak2, masak nasi ayam, sort kain baju.. sekarang time to rest

chilun @ cik pau @ bibimie said...

nasib ada dryer... tak perlu sidai... tapi masalahnyer... sedap basuh sedap kering... nak melipat tu... ishhss... dah macam bukit broga gayanya...

Related Posts with Thumbnails