03 September, 2012

Kebun kecil belakang rumah

Sebenarnya dah hampir jadi hutan belantara. Dah lama sangat kami tak jenguk-jenguk kebun kecil belakang rumah tu. Ada pokok limau purut, kari, pandan dan serai.

Tapi sebabkan dah tak terjaga, terpaksa bongkar semua pokok pandan dan serai. Lain kali tanam yang lain. Pokok kari dan limau purut pun terpaksa dicantas sedikit. Dah meninggi...



Inilah hasilnya. Lupa pulak nak kira dapat berapa batang serai ni. Dah habis diagihkan pada adik beradik.

Published with Blogger-droid v2.0.8

3 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ekeke.. sama ye mcm rupa belakang umh kita dulu?

Scorpio Girl said...

rumah skang [dan mungkin juga rumah yang akan datang] pasti takde tanah nak bercucuk tanam, jadi tangan ni gatal beli pokok2 herba renek dlm pasu2 comel sangkut di jeriji rumah..bolehlah sekadar buat perisa tambahan waktu memasak..tapi bila tgk gambar serai gemuk2 mcm ni, geram jugak...!:P

me_czar said...

MAA :
Apa yang samanya? Semaknye ke? Hahaha... entahlah, tak pernah pergi sampai belakang rumah ko dulu. Setakat depan jer...

Tapi belakang rumah kita lagi terukla nak dibandingkan depan rumah ko dulu. Dah lama tak jenguk... sibuk manjang.

SG :
Tapi ni je lah hasil buat masa ni. Memang buat operasi pembersihan habis-habisan hari tu. Yang tinggal pokok kari & limau purut je...

Teringin jugak nak bela pokok dalam pasu-pasu kecil kat dalam rumah. Tapi kan, kesian pokok2 tu nanti. Dah beberapa kali percubaan, memanjang mati. Mana taknya, asyik terlupa nak siram. Huhu/...

Related Posts with Thumbnails