14 June, 2013

Satu minggu kehidupan


Penat

Allah, minggu ini minggu yang paling memenatkan.  Setiap hari perlu kerja lebih masa.  Kalau pun balik dari pejabat jam 6.30 petang macam biasa pun dah kepenatan, inikan pula sampai rumah jam 9 malam ke atas.  Sudahlah keadaan trafik sekarang makin teruk.  Waktu pergi, paling kurang satu jam setengah atas jalan.  Waktu balik pula ikut nasib, kadang seawal 45minit. Sampai 3 jam pun pernah.  Letih atas jalan saja.

Give-up, tapi hidup mesti diteruskan.  Tunggu sampai nanti masa untuk bertukar arah.  Semoga Allah permudahkan….

Ayah

Dah berapa hari ni ayah tak sihat.  Sejak balik dari jalan-jalan ke benua Eropah, demamnya sekejap ada sekejap kebah.  Malam tadi masa saya menyinggah ke rumah ayah untuk jemput anak-anak, nampak macam sihat sikit.  Tapi tengah hari tadi, bila nampak ayah terbaring saja, sayu pula rasa.  Nampak sangat, tubuh ayah sudah dimamah usia....  Sudahlah pagi tu ayah berkeras juga ke pasar untuk beli lauk.  Dalam sakit-sakit pun masih fikirkan anak cucu.  Itulah kasih seorang ayah... seorang atuk... 

Ya Allah, sembuhkanlah Ayah seperti sediakala.. sihatkan badannya, kuatkan semangatnya...

2 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kehidupan ne memang macam ne selagi kita manausia.. kena kuat semangat utk hadapi.. cakap mmg senang tapi yg heatic saja yg tahukan? kita doakan kita & ko dapat hadapi semuanya.. utk anak2 kita.. insya allah amin

me_czar said...

Kadang-kadang, bila terperangkap dalam traffic jam pagi-pagi atau balik kerja tu, rasa down sangat. Kenapalah kena hadapi semua ni? Kasihankan anak-anak kat rumah. Macam tak dapat cukup perhatian.

Tapi, nak beralih arah pun perlukan kekuatan juga. Huhu.

Related Posts with Thumbnails